کل 477 امروز 0
  • تاریخ : دوشنبه - ۳۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 - May - 2024
  • ساعت :
    مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان؛

    رشت کمترین سرانه فضای مطالعه را دارد | لزوم احیای کتابخانه عمومی امام رضا(ع)

    گیلان نوا؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه رشت کمترین سرانه فضای مطالعه استان و کشور را دارد، گفت: تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت دربهبود شاخص‌های مطالعاتی موثر است.

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار که با حضور زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و پوریا قویدل، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت صورت پذیرفت با اشاره به ویژگی ها و مزیّت های کتابخانه های عمومی در توسعه آگاهی های اجتماعی، این مراکز را مکانی فرهنگی، اجتماعی با رویکرد برگزاری برنامه های آموزشی در همه زمینه ها بویژه مسائل تربیتی دانست که توسط کتابداران آموزش دیده اداره می شوند.
    یاسر تقوی با بیان اینکه توسعه زیرساختهای کتابخوانی می تواند اثرات سازنده ای برای جامعه به ارمغان بیاورد به سرانه فضای مطالعه در شهر رشت اشاره کرد و با بیان اینکه این شهر کمترین میزان سرانه مطالعه را در استان و کشور دارد، تکیمل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را در بهبود شاخص های مطالعاتی مرکز استان موثر ارزیابی کرد.
    تقوی سرانه فضای مطالعاتی استان را ۲۷ هزار متر مربع عنوان کرد و با بیان اینکه در صورت تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، ۸۰۰۰ متر مربع به این فضا اضافه و این میزان ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت از رئیس شورای اسلامی شهر رشت خواست تا برای تحقق این هدف، امکانات مدیریت شهری را گسیل داشته و در کنار مجموعه کتابخانه ها باشد.
    وی در ادامه بر لزوم احیای کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت، ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق فاقد کتابخانه در سطح شهر رشت و حمایت های مادی و معنوی از اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی در قالب پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از محل درآمدهای شهرداری کلانشهر رشت را از دیگر انتظارات این مجموعه از مدیریت شهری عنوان کرد.
    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پایان مهمترین کارکرد کتابخانه های عمومی را فعالیت های فرهنگی برشمرد و گفت: کلیه تلاش ها و پیگیری های ما و مدیریت شهری باید ایجاد رضایتمندی مراجعین و مخاطبین کتابخانه و بهره مندی از امکانات این مراکز فرهنگی باشد.

    کارگرنیا: شهر رشت دارای ظرفیت فراوانی برای ایجاد کتابخانه های عمومی است

    رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این نشست شهر رشت را دارای ظرفیت های خوبی در حوزه گسترش فضاهای مطالعاتی دانست و با اشاره به ایجاد اولین کتابخانه ملی ایران در رشت بر لزوم حفظ جایگاه فرهنگی این منطقه تاکید و از تلاش شورای اسلامی برای تحقق این موضوع خبرداد.
    محمد حسین واثق کارگرنیا با اعلام آمادگی کامل شورای اسلامی کلانشهر رشت برای رفع موانع و مشکلات در حوزه ترویج و گسترش فرهنگی مطالعه در این شهر از عزم جدی شهرداری برای حل مشکلات برجای مانده کتابخانه مرکزی رشت و افتتاح و بهره برداری کامل این پروژه فرهنگی در سال سخن گفت.
    گفتنی است محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت پیش از این دیدار و با همراهی یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و پوریا قویدل، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت بازدید و در جریان اقدامات انجام شده در این مرکز فرهنگی برای بهره برداری کامل پروژه قرار گرفت.

    نوشته های مشابه

    برنجی که فروش نمی رود مرثیه ای برای رنج شالیکاران گیلانی
    24 - اردیبهشت - 1403
    چشم امید شالیکاران با دستان پینه‌بسته به محصولی است که بتوانند با آن گذران زندگی کنند

    برنجی که فروش نمی رود مرثیه ای برای رنج شالیکاران گیلانی

    شالیکاران نجیب گیلانی این‌ روزها با عشقی وصف‌ناپذیر توم‌های برنج را در قلب شالیزار جای می‌دهند و چشم امیدی نیز به وعده‌های مسئولان دارند تا حمایت جدی از آنان برای فروش محصول‌شان صورت گیرد.

    افزایش بی ضابطه نرخ سواری های شخصی بین شهری در گیلان
    23 - اردیبهشت - 1403
    خودروهایی که به دلیل شرایط اقتصادی تعدادشان هم کم نیست

    افزایش بی ضابطه نرخ سواری های شخصی بین شهری در گیلان

    جابجایی مسافران بین شهری در گیلان با خودروهای سواری شخصی که همانند تاکسی‌های سواری مجوزدار برای خود دارای ایستگاه‌هایی قراردادی و مشخص در رشت و سایر شهرهای استان هستند، هیچ متولی مشخصی ندارد و به تبع آن نظارتی هم بر عملکردها، نرخ و خدماتشان نیست.

    دکتر سلیمانی نخبه انقلابی شهردار املش شد
    22 - اردیبهشت - 1403
    اتفاق خوب برای املش

    دکتر سلیمانی نخبه انقلابی شهردار املش شد

    دکتر عبدالرضا سلیمانی شهردار املش شد ، سلیمانی که دارای مدرک معماری و شهرسازی می باشد یکی از شهرداران متخصص کشور در امور شهری می باشد که این رشته را تحصیل کرده و سالها مدرس آن بود.

    ممانعت اداره کل آموزش و پرورش گیلان از ورود نیروهای انقلابی به مدارس / نام رمز : استعلام حراست !..
    22 - اردیبهشت - 1403
    به حال آموزش و پرورش گیلان باید گریه کرد

    ممانعت اداره کل آموزش و پرورش گیلان از ورود نیروهای انقلابی به مدارس / نام رمز : استعلام حراست !..

    گیلان نوا : اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در گذشته های نه چندان دور مرکز و ملاجا نیروهای انقلابی و ولایی بود که برای جذب دانش آموزان مدارس به مساجد و کلاس های طرح اوقات فراغت برنامه داشتند و در این بین معاون پرورشی این اداره کل بعنوان بازوی توانمند و بال کانونها، […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا