کل 615 امروز 0
  • تاریخ : دوشنبه - ۲۲ - بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 10 - February - 2025
  • ساعت :
    عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن درخصوص رویکرد ریلی وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکید بر توسعه‌ای ریلی در برنامه ششم و هفتم در بخش کریدورهای ترانزیتی تاکید داشته است و لزوماً کریدور شمال به جنوب مورد توجه ویژه ای قرارگرفته است.

    معاون ساخت و توسعه راه آهن مطرح کرد؛ افتتاح خط ریلی رشت _ آستارا چهار سال دیگر | ادامه مذاکرات هفتگی با روس‌ها

    عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن درخصوص رویکرد ریلی وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکید بر توسعه‌ای ریلی در برنامه ششم و هفتم در بخش کریدورهای ترانزیتی تاکید داشته است و لزوماً کریدور شمال به جنوب مورد توجه ویژه ای قرارگرفته است. عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن در گفت وگو […]

    عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن درخصوص رویکرد ریلی وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکید بر توسعه‌ای ریلی در برنامه ششم و هفتم در بخش کریدورهای ترانزیتی تاکید داشته است و لزوماً کریدور شمال به جنوب مورد توجه ویژه ای قرارگرفته است.

    عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن در گفت وگو با مهر درخصوص رویکرد ریلی وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکید بر توسعه‌ای ریلی در برنامه ششم و هفتم در بخش کریدورهای ترانزیتی تاکید داشته است و لزوماً کریدور شمال به جنوب مورد توجه ویژه ای قرارگرفته است.

    وی در ادامه بیان کرد: کریدور شمال به جنوب که خط ریلی بندرعباس تا رشت تکمیل و رشت تا آستارا که بخش نهایی این کریدور بین المللی است با توجه به ذی نفعان (روسیه، هند و کشورهای همسایه) و این کشورها به دنبال اتمام این پروژه هستند به دلیل اینکه این پروژه باری می‌تواند مصافت حمل بار را کوتاه و حدود ۳۰ درصد صرفه جویی دربخش مالی داشته باشد بنابراین این خط ریلی بسیار حائز اهمیت است.

    عباس خطیبی در ادامه درخصوص pq,v روس‌ها در بخش ریلی رشت آستارا نیز گفت: انتهای خط ریلی آستارا مورد توجه ویژه روس‌ها قرار گرفته و با توجه به توافقنامه باکو که بین راه و شهرسازی ایران، روسیه و آذربایجان است، این کشورها به دنبال اتمام این خط ریلی هستند. حتی در این خصوص هر هفته مذاکراتی با روس‌ها درخصوص طراحی و هزینه ساخت این خط ریلی نشست‌هایی برگزار می‌شود.

    وی در ادامه درخصوص کریدورهای دیگر به مهر گفت: ایران حتی در کریدورهای دیگر همانند چابهار به زاهدان و زاهدان به مشهد خط ریلی شرق پیشرفت‌های چشمگیری داشته و حتی در حال تکمیل پروژه‌های ریلی شیراز به بوشهر و اندیمشک خط ریلی جنوبی است.

    وی در ادامه افزود: چند طرح ریلی دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

    معاون ساخت و توسعه راه آهن درخصوص زمان افتتاح طرح‌های ریلی به مهر گفت: طرح چابهار به زاهدان در اواخر سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید و طرح‌های دیگر از جمله طرح رشت به آستارا ودیگر طرح‌های ریلی ۴ سال زمان برای افتتاح آنها در نظر گرفته شده است.

    نوشته های مشابه

    پیام تسلیت محمد باقر نوبخت در پی در گذشت اسماعیل حاجی پور
    18 - بهمن - 1403
    مرگ مرد بزرگ رشت

    پیام تسلیت محمد باقر نوبخت در پی در گذشت اسماعیل حاجی پور

    پیام تسلیت محمد باقر نوبخت در پی در گذشت اسماعیل حاجی پور

    وعده هایی با بوی تعفن؛ افتتاح کارخانه های کمپوست گیلان چه شد؟!
    17 - بهمن - 1403
    گیلان با تولید روزانه ۲۲۰۰ الی ۲۵۰۰ تن زباله، یکی از بیشترین سرانه‌های تولید زباله در کشور را دارد

    وعده هایی با بوی تعفن؛ افتتاح کارخانه های کمپوست گیلان چه شد؟!

    گیلان با تولید روزانه ۲۲۰۰ الی ۲۵۰۰ تن زباله، یکی از بیشترین سرانه‌های تولید زباله در کشور را دارد؛ اما هنوز زیرساخت‌های مناسبی برای مدیریت این حجم عظیم از زباله ندارد. دفن زباله در مناطقی مانند سراوان، که امروز به نماد بحران محیط‌زیستی کشور بدل شده، یکی از نمونه‌های آشکار بحران پسماند در گیلان است. کارخانه‌های کمپوست یکی از مؤثرترین راهکارها برای مدیریت پسماندهای شهری هستند که با تبدیل زباله‌های تر به کود آلی، علاوه بر کاهش آلودگی، به بهبود کیفیت خاک و کشاورزی کمک می‌کنند.

    بیماری هادی چوپان و دلایل عدم ملاقات او با استاندار و مقامات گیلان
    4 - بهمن - 1403
    بر اساس برنامه ریزی کدام نهاد دولتی هادی چوپان به رشت انتخاب شد؟

    بیماری هادی چوپان و دلایل عدم ملاقات او با استاندار و مقامات گیلان

    بر اساس شنیده ها و طبق اعتراف اولیه و بعد انکار مدیر برگزاری مسابقات، هادی چوپان بعد از بازگشت از دبی دچار بیماری ویروسی شده است. به همین دلیل از ملاقات‌های عمومی و ملاقات با استاندار و مقامات گیلانی پرهیز کرده است.

    اختصاصی / افزایش ۴۵ درصدی تعرفه خدمات شهری و تأثیر آن بر حمل و نقل عمومی و ساخت‌وساز در رشت
    2 - بهمن - 1403
    افزایش ۴۵ درصدی تعرفه‌ها

    اختصاصی / افزایش ۴۵ درصدی تعرفه خدمات شهری و تأثیر آن بر حمل و نقل عمومی و ساخت‌وساز در رشت

    تصیمات اخیر شورای اسلامی شهر رشت برای افزایش عوارض و تعرفه‌های خدمات شهری به دلایل مختلفی انجام شده است. این تغییرات، که عمدتاً در سال ۱۴۰۴ تصویب شده‌اند، شامل افزایش ۴۵ درصدی در برخی تعرفه‌ها و خدمات سازمان‌های شهرداری مانند آتش‌نشانی و پسماند است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا