کل 462 امروز 0
  • تاریخ : چهارشنبه - ۵ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 - April - 2024
  • ساعت :
    نماینده منتخب مردم آستارا تاکید کرد؛

    مسوولان استانی نسبت به بندر آستارا کم لطف هستند | پل مرزی به طور کامل افتتاح نشد

    نماینده منتخب مردم آستارا با درخواست از دولت در خصوص ورود شرکت کشتی‌سازی خزر و جمهوری اسلامی در بندر آستارا به منظور افزایش ترانزیت دریایی گفت: در گیلان اختلاف سلیقه‌ای در خصوص بندر آستارا وجود دارد و تاکنون از این بندر به طور ۱۰۰ درصدی استفاده نشده است.

    ولی داداشی نماینده منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از واردات کشور روسیه از جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، اظهار کرد: در سال ۹۷ و با تحریم روسیه واردات محصولات کشاورزی از سمت ایران و ترکیه گسترش پیدا کرد و همین امر منجر به افزایش ترافیک در ترانزیت آستارا شد.

    وی با اشاره به مکاتبات خود با وزارت راه و شهرسازی در خصوص احداث پل دوم در مرز آستارا و کشور آذربایجان گفت: در همان سال به وزارت راه و شهرسازی مکاتباتی برای افتتاح پل دوم از مرز آستارا به کشور  آذربایجان احداث شود و حتی طرح آن نیز نوشته شده بود و سپس این مبحث در کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان مطرح و در توافقات بین المللی احداث گذرگاه و پل دوم مصوب شد.
    نماینده منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید برعدم تکمیل کامل پل دوم مرزی بین بندر آستارا و جمهوری آذربایجان افزود: متأسفانه این پل به طور کامل افتتاح نشد و راه احداثی برای این پل هنوز تکمیل نشده است و بنده در سال ۹۸ کمربندی را ۲ بانده کردیم تا کامیون‌ها به سمت پل باغ سیروس بروند ولی دیگر اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.
    داداشی نقش استفاده از مسیر ترانزیت دریایی در بندر آستارا را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: آستارا شهری است که هاب حمل و نقل دریایی، ریلی و زمینی است ولی از مسیر دریایی به نحو احسنت استفاده نمی‌شود.
    وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان به بحث ترافیک کامیون‌های ترانزیتی باید ورود کند، افزود: با توجه به حاشیه‌های کشور آذربایجان، این کشور به قبول تریلی‌ها تعلل می‌کنند لذا کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان باید در کنار وزارت خارجه ورود کرده و این مشکل را برطرف کند.
    به گفته نماینده منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی دولت باید از ظرفیت بندر آستارا برای توسعه ترانزیت استفاده کند زیرا آستارا بنادر نزدیک به روسیه بوده و به راحتی میتواند  تجارت دریایی را گسترش دهد.
    داداشی با درخواست از دولت در خصوص ورود شرکت کشتی‌سازی خزر و جمهوری اسلامی در بندر آستارا به منظور افزایش ترانزیت دریایی گفت: در گیلان اختلاف سلیقه‌ای در خصوص بندر آستارا وجود دارد و تاکنون از این بندر به طور ۱۰۰ درصدی استفاده نشده و کشتی‌ها نمی‌توانند وارد این بندر شوند و این کم لطفی نسبت به این بندر است لذا اگر برطرف شود مسیر حمل و دریایی نقش مهمی در کاهش ترافیک تریلی‌ها انجام خواهد داد.

    نوشته های مشابه

    ناامیدی برنجکاران از وعده های سرِ خرمن
    4 - اردیبهشت - 1403
    شالیزارهایی که در گیلان رها می‌شوند

    ناامیدی برنجکاران از وعده های سرِ خرمن

    بررسی‌ها نشان می‌دهد دلایل شالیکاران برای ناامیدی از تولید برنج تنها در همین موضوعات خلاصه نمی‌شود. «ابراهیم نجفی» تنها نماینده گیلانی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است. به گفته وی دولت مبلغ قابل توجهی را برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده در نظر گرفته اما برای خرید تضمینی برنج اقدامی انجام نداده است. طبق صحبت‌های این نماینده مجلس، احتمالا در سال ۱۴۰۳ شرایط برای شالیکاران گیلانی که در دو سال اخیر بابت فروش نرفتن محصول خود دچار ضرر و زیان زیادی شدند آنچنان تغییری نخواهد کرد و شاید حتی سخت‌تر هم بشود.

    مشکل تعطیلی پنجشنبه
    4 - اردیبهشت - 1403
    مسئله تعطیل کردن شنبه یا پنجشنبه

    مشکل تعطیلی پنجشنبه

    یکی از مهمترین دلایلی که فعالان اقتصادی مطرح می‌کنند تا مانع از تعطیلی پنجشنبه‌ها شوند، عدم تطابق تعطیلات کشور با دیگر نقاط جهان است. با توجه به این شرایط، پرسش‌هایی مطرح است از جمله این که در صورت تصویب این طرح در شورای نگهبان، با چه تبعات اقتصادی رو به رو خواهیم شد و آیا اساس تعطیلی پنجشنبه‌ها توجیه اقتصادی دارد یا خیر؟ فرارو در راستای پاسخ دهی به این پرسش‌ها با مهدی پازوکی، اقتصاددان گفتگو کرده است:

    باغ زربافی، باغی متروک در دل زباله و سگ های خیابانی
    3 - اردیبهشت - 1403
    «فلسطین» یا «کردمحله»، یکی از محلات پرجمعیت رشت است که قبلا تماما باغ بود.

    باغ زربافی، باغی متروک در دل زباله و سگ های خیابانی

    «باغ زربافی»، یکی از باغ‌های بزرگ بجامانده از ابراهیم سمیعی است که وقف شده ولی باوجود فقدان فضای سبز شهری در این محله، این باغ متروک، محل تجمع سگ‌های بی‌صاحب خیابانی و زباله شده است.

    کاروانسرای تاریخی «تی‌تی»، دروازه‌ی تجارت گیلان
    3 - اردیبهشت - 1403
    به بهانه‌ی روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

    کاروانسرای تاریخی «تی‌تی»، دروازه‌ی تجارت گیلان

    به پیشنهاد شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌ها معروف به ایکوموس، در سال ۱۹۸۲میلادی، ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی یونسکو به نام روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نام‌گذاری شد. این روز علاوه برآن‌که  فرصتی برای بالا بردن آگاهی عمومی در جهت تنوع میراث جهانی و تلاش برای حمایت و حفاظت از آن‌ها را فراهم می‌آورد، مبحث مهم آسیب‌پذیری ‌این فضاهای تاریخی را  نیز مطرح می‌کند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا