کل 504 امروز 0
  • تاریخ : چهارشنبه - ۳ - مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 - July - 2024
  • ساعت :
    نماینده منتخب مردم آستارا تاکید کرد؛

    مسوولان استانی نسبت به بندر آستارا کم لطف هستند | پل مرزی به طور کامل افتتاح نشد

    نماینده منتخب مردم آستارا با درخواست از دولت در خصوص ورود شرکت کشتی‌سازی خزر و جمهوری اسلامی در بندر آستارا به منظور افزایش ترانزیت دریایی گفت: در گیلان اختلاف سلیقه‌ای در خصوص بندر آستارا وجود دارد و تاکنون از این بندر به طور ۱۰۰ درصدی استفاده نشده است.

    ولی داداشی نماینده منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از واردات کشور روسیه از جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، اظهار کرد: در سال ۹۷ و با تحریم روسیه واردات محصولات کشاورزی از سمت ایران و ترکیه گسترش پیدا کرد و همین امر منجر به افزایش ترافیک در ترانزیت آستارا شد.

    وی با اشاره به مکاتبات خود با وزارت راه و شهرسازی در خصوص احداث پل دوم در مرز آستارا و کشور آذربایجان گفت: در همان سال به وزارت راه و شهرسازی مکاتباتی برای افتتاح پل دوم از مرز آستارا به کشور  آذربایجان احداث شود و حتی طرح آن نیز نوشته شده بود و سپس این مبحث در کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان مطرح و در توافقات بین المللی احداث گذرگاه و پل دوم مصوب شد.
    نماینده منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید برعدم تکمیل کامل پل دوم مرزی بین بندر آستارا و جمهوری آذربایجان افزود: متأسفانه این پل به طور کامل افتتاح نشد و راه احداثی برای این پل هنوز تکمیل نشده است و بنده در سال ۹۸ کمربندی را ۲ بانده کردیم تا کامیون‌ها به سمت پل باغ سیروس بروند ولی دیگر اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.
    داداشی نقش استفاده از مسیر ترانزیت دریایی در بندر آستارا را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: آستارا شهری است که هاب حمل و نقل دریایی، ریلی و زمینی است ولی از مسیر دریایی به نحو احسنت استفاده نمی‌شود.
    وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان به بحث ترافیک کامیون‌های ترانزیتی باید ورود کند، افزود: با توجه به حاشیه‌های کشور آذربایجان، این کشور به قبول تریلی‌ها تعلل می‌کنند لذا کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان باید در کنار وزارت خارجه ورود کرده و این مشکل را برطرف کند.
    به گفته نماینده منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی دولت باید از ظرفیت بندر آستارا برای توسعه ترانزیت استفاده کند زیرا آستارا بنادر نزدیک به روسیه بوده و به راحتی میتواند  تجارت دریایی را گسترش دهد.
    داداشی با درخواست از دولت در خصوص ورود شرکت کشتی‌سازی خزر و جمهوری اسلامی در بندر آستارا به منظور افزایش ترانزیت دریایی گفت: در گیلان اختلاف سلیقه‌ای در خصوص بندر آستارا وجود دارد و تاکنون از این بندر به طور ۱۰۰ درصدی استفاده نشده و کشتی‌ها نمی‌توانند وارد این بندر شوند و این کم لطفی نسبت به این بندر است لذا اگر برطرف شود مسیر حمل و دریایی نقش مهمی در کاهش ترافیک تریلی‌ها انجام خواهد داد.

    نوشته های مشابه

    خطر سیلاب در یک قدمی مسجد تاریخی شیرخان
    2 - مرداد - 1403
    مسجد شیرخان

    خطر سیلاب در یک قدمی مسجد تاریخی شیرخان

    مسجد تاریخی شیرخان در روستای ییلاقی آق اولر، نزدیک به رودخانه کرگانرود قرار دارد. این بنای دوره قاجار در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ثبت شده است. سیل تیرماه ۱۳۹۹ و تیر ماه امسال، بستر رود را شسته و مسیر رود به مسجد نزدیک شده است؛ اهالی می گویند فرو ریختن این بنای تاریخی […]

    چالشی که مغفول ماند
    1 - مرداد - 1403
    تردیدی وجود ندارد که  سیلاب‌های جاری در گیلان  با  آسیب‌هایی که بر پوشش گیاهی این خطه وارد آمده  بی‌ارتباط نیست

    چالشی که مغفول ماند

    وقتی  صدای اره‌های برقی در جنگل‌ها می‌پیچد، دستان سودجو به حریم رودخانه‌ها دست رازی می‌کنند، حفظ مراتع نادیده انگاشته می‌شود و یا آن زمان که  تغییر کاربری‌ها به سرعت گسترش می‌یابند، بلایایی چون  هجوم سیلاب‌ها  در تاریکی غفلت و تعدی آدمی قد می‌کشد.

    اثر بسیار منفی کود و پساب صنعتی
    1 - مرداد - 1403
    خاک سمی، کشاورزی گیلان را تهدید می‌کند

    اثر بسیار منفی کود و پساب صنعتی

    در سال‌های اخیر، کشاورزی مدرن، به منظور افزایش بهره‌وری و تولید محصولات کشاورزی بیشتر، به شدت به کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی وابسته شده است. این مواد جدا از نقش حیاتی که در تامین مواد مغذی و حفاظت از محصولات در برابر آفات و بیماری‌ها دارند، تاثیرات مخرب گسترده‌ای بر محیط زیست و اکوسیستم‌های خاکی می‌گذارند.

    مهندس ندافی الگویی خوب و برتر برای شهرداران استان گیلان
    29 - تیر - 1403
    با یک شهردار خوب آشنا شوید

    مهندس ندافی الگویی خوب و برتر برای شهرداران استان گیلان

    سرپرست شهرداری رودبار با توجه به تجربه اش می تواند الگویی خوبی برای شهرداران استان گیلان باشد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا