اجرای پروژه ریلی رشت- کاسپین با تامین روزانه ۵۰ واگن مصالح شتاب گرفت
به گزارش گیلان نوا به نقل از دیارمیرزا؛ محمد پردل نژاد روز یکشنبه بیان کرد: برای این پروژه خاص مصالح و خاک مرغوب و مورد نیازی پروژه را که گیلان در تامین آن به دلیل شرایط اقلیمی با مشکل مواجه است از منطقه منجیل و قزوین وارد استان میکنیم.
به گفته وی، این برای نخستین بار است که حمل مصالح خاکی مورد نیاز یک پروژه از طریق بخشی از مسیر ریلی که احداث شده انجام میشود.
پردل نژاد یادآور شد: علاوه بر این روزانه از سه معدن دیگر گیلان شامل سد شفا رود، سد منجیل و ماسه بادی انزلی و دپوی مازاد راه آهن رشت- قزوین در مجموع در حدود ۶هزار متر مکعب مصالح برای پروژه ریلی رشت – کاسپین تامین میشود.
وی افزود: مسیر ریلی رشت-کاسپین پروژه بزرگی است که تلاشها بر آن است با تامین مصالح و اعتباراتی که اختصاص داده خواهد شد، طی ماههای آینده به سرانجام برسد.
پردل نژاد گفت: پروژه ریلی رشت – کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر است که کریدور شمال – جنوب دریای عمان را به دریای خزر وصل میکند و با تکمیل آن میتوانیم ارتباط دریا به دریا را به صورت ریلی در سرزمینمان داشته باشیم و هم اینک این پروژه با روند بسیار خوبی در حال انجام است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان به دیگر پروژههای مهم در دست اجرا توسط شرکت ساخت و توسعه اشاره و بیان کرد: تقاطع غیر همسطح در میدان گیل لاهیجان، بخشی از محور فومن – صومعه سرا و از سمت صومعه سرا به سمت تالش از جمله این پروژه هاست.
وی اضافه کرد: تکمیل بخش باقیمانده تقاطع تکمیل کنارگذر لنگرود، تکمیل قسمتی از پروژه کنار گذر انزلی که برای آن از طریق ماده ۵۶ تامین اعتبار شده و با روند جدیدی کار بر روی آن ادامه دارد از جمله دیگر پروژههای بخش راهسازی شرکت توسعه و ساخت در استان است که قرار است امسال به بهره برداری برسد.
پروژه راه آهن رشت –کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت – انزلی و قسمتی از آخرین پازل کریدور جنوب به شمال محسوب میشود که میتواند در تجارت کشور، منطقه غرب آسیا، آسیانه میانه و اوراسیا تحولی بزرگ ایجاد کند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0